ספקי אינטרנט – השוואת מחירים – דגשים מיוחדים
איך לא מפסידים את ההתפתחות המדהימה ובוחרים בספק האינטרנט המתאים והחסכוני ביותר למגזר העסקי?
המהפך בעולם המחירים של האינטרנט הולך ומתגבר. המחירים הוזלו.
מדוע אין להישאר אצל ספק האינטרנט הוותיק עם ההסכמים הישנים?
לקוח עסקי, שרוצה לחסוך בהוצאות התקשורת שלו, חייב לבדוק את עלויות האינטרנט שלו מול החלופות הרבות שיש בשוק:
א. חיבורים ישנים לאינטרנט של נל"ן (מכל סוג, החל מ- Frame- Relay, דרך ספרנת, Super Frame Relay וכלה ב- ATM ו- SDH) דינם אחד: נטישה מיידית.
ב. על חיבורי IP-VPN אין צורך לשלם מחירים מופקעים לספק האינטרנט.
ג. חיבורים סימטריים עם רוחבי פס מובטחים לאינטרנט הם מותרות יקרות ומיותרות לחלוטין. הם מתאימים רק לעסקים מסוימים.
מכאן, שאין כל טעם כלכלי להישאר עם ההסכמים הישנים בחיבורי אינטרנט ישנים, שנעשים בטכנולוגיות מאוד ישנות שעבר זמנן.
אנו מציעים לעסקים בדיקה מעמיקה של חשבונות חברת האינטרנט (תשתית גישה + ISP) ובמידה ונמצאו טעויות חיוב בחיובים הקודמים אנו נטפל בזיכוי כספי. כ"כ נסייע במו"מ מול חברת תשתית הגישה והאינטרנט ISP וביצוע אופטימיזציה לשימושי הלקוח, תוך הצגת וחישוב החיסכון שיושג בפועל מול העלויות לפני הטיפול שלנו.
אז איך משווים ובוחרים ספק אינטרנט?
בחירת ISP אינה מבצע חד-פעמי אלא תהליך מתמשך של בחינה מתמדת של צרכי העסק מול המצאי והשירותים בשוק כל הזמן. תהליכי בחירת ISP לעסק עלולים להיות פרויקט מורכב ומבולבל, במיוחד כשהשוק מוצף ספקים, שמציעים פתרונות במחירים שנראים קוסמים ומנסים ללכוד בכך את הלקוחות.
כל בעל עסק ארגון צריך לשאול את עצמו כמה שאלות:
א. כמה תקציב מוקצה או אפשרי להקצות לתחום זה?
ב. עם מי יש כאן עסק? בחירת הספק היא תהליך לא מהיר ולא פשוט. מאוד מומלץ לבחור ביועצים בלתי תלויים בספק זה או אחר.
ג. מה קורה עם שינויים ושדרוגים במהלך ההסכם? איך מתמחרים שינויים וצרכים חדשים שעולים בתוך תקופת ההסכם?
ד. האם ניתן לעבור ספק בקלות?
ה. האם ניתן לעבור בין תשתיות בקלות?
ו. האם יש תמיכה לאחור למערכות ישנות קיימות ולמערכות Legacy אחרות?
ז. האם כל הצרכים של העסק יכולים לקבל מענה אצל הספק?
ח. מה עם ה- SLA? ספק רציני מספק ללקוחותיו SLA (הסכם רמת שירות) ברור, קפדני ומפורט, כולל החזרים, במידה ואין עמידה מצדו בהסכם.
ט. האם הספק עובד בשקיפות? יש להתרחק ממי שאינו עובד בשקיפות. השקיפות משמעה: היכולת לראות בכל רגע מה קורה, כמה זה עולה, מה איכות השירותים והחיבורים, מה ניצולת הקווים והחיבורים, הכול גלוי ועל השולחן, ההסכמים ברורים ומובנים בלי עלויות נסתרות ובלי הפתעות.
י. היכן ממוקמים השירותים, החיבורים, המתגים והשרתים של ה- ISP? על מי, שחייב חיבורי אינטרנט יציבים ורחבי פס לעולם הגדול, לחפש ספק, שיש לו תשתית סיבים בינלאומיים או גישה ישירה לתשתית כזו. מי שזקוק לשירותי ענן ורוב צרכיו בישראל, ראוי שיעדיף שירותים המצויים בענן בתוך ישראל.
י"א. האם קיים צורך ממשי והאם הספק מציע שירות אינטרנטי הכולל שליטה מרחוק וגיבוי מרחוק על כל מכשירי הקצה הניידים.
י"ב. האם יש צורך לשלב בין חיבורים לשני ISP (לצרכי שרידות ואמינות התקשורת)? האם יש אי-תלות מוחלטת בין שני החיבורים כדי להבטיח שרידות מרבית?
י"ג. מהן רמות האבטחה והשרידות של השירותים המסופקים? מהן רמות הסיכון (אם יש) בשירותים הללו? איזה ביטוחים נדרשים אצל הלקוח ואו הספק לצורך קיום השירותים?
שורה תחתונה:
בבחירת מפעיל תקשורת לעסק המספק גם שירותי אינטרנט יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות שלכל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים החדשים, שמספקים גם יכולות חדשות בשוק שירותי האינטרנט,מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון.
שי הינו יועץ מומחה ב-Telecom Experts המומחים בהוזלת עלויות התקשרות www.teleco.co.il